საქართველოს მოქალაქე ირაკლი საბანაძე საქართველოს პარლამენტის წინააღმდეგ
დოკუმენტის ტიპი | კონსტიტუციური სარჩელი |
ნომერი | 617 |
ავტორ(ებ)ი | ირაკლი საბანაძე |
თარიღი | 19 დეკემბერი 2014 |
თქვენ არ ეცნობით სარჩელის სრულ ვერსიას. სრული ვერსიის სანახავად, გთხოვთ, ვერტიკალური მენიუდან ჩამოტვირთოთ სარჩელის დოკუმენტი
განმარტებები სადავო ნორმის არსებითად განსახილველად მიღებასთან დაკავშირებით
სარჩელი აკმაყოფილებს ,,საკონსტიტუციო სამართალწარმოების შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-18 მუხლის ,,ა“-,,ზ“ ქვეპუნქტებით დადგენილ მოთხოვნებს: 1. სარჩელი ფორმალურად გამართულია და შეიცავს კანონით სავალდებულო ყველა რეკვიზიტს; 2. შემოტანილია უფლებამოსილი პირების მიერ კონსტიტუციის მე-2 თავით გათვალისწინებული უფლებების დარღვევის გამო ; 3. სარჩელში მითითებული სადავო საკითხი საკონსტიტუციო სასამართლოს განსჯადია; 4. სადავო საკითხთან დაკავშირებით არ არსებობს საკონსტიტუციო სასამართლოს სხვა გადაწყვეტილება; 5. სარჩელი შემოტანილია კანონით დადგენილი ვადების დაცვით; 6. არ არსებობს სადავო აქტზე მაღლა მდგომი სხვა კანონი, რომლის კონსტიტუციურობასთან დაკავშირებით მსჯელობა იქნებოდა საჭირო სადავო აქტის კონსტიტუციურობაზე სრულფასოვანი მსჯელობის უზრუნველყოფის მიზნით. ზ/ა გამომდინარე, არ არსებობს მისი სასამართლოში არსებითად განსახილველად არმიღების საფუძვლები. |
მოთხოვნის არსი და დასაბუთება
სადაო ნორმა არათანაბარ პირობებში აყენებს პირებს, რომლებსაც "საქართველოს ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსის" 125-ე მუხლით გათვალისწინებული სამართალდაღვევების ჩადენის გამო დაეკისრათ ჯარიმა, ხოლო ჯარიმის დადგენილ ვადაში გადაუხდელობის გამო დაერიცხათ საურავი. კერძოდ კი: ბევრად უფრო მძიმე სამართადარღვევის ჩამდენ პირებს, კანონში განხორციელებული ცვლილების შესაბამისად, "ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსის" 125-ე მუხლით გათვალიწნებული ჯარიმის დადგენილ ვადაში გადაუხდელობისათვის ეკისრებათ საურავი ჯარიმის ორმაგი ოდენობა, მაშინ როცა სადაო ნორმა ითვალისწინებს საუავის დარიცხვას ჯარიმის 15-მაგი ოდენობით (ნორმით ილახება კონსტიტუციის მე-14 და 42-ე მუხლები). 2014 წლის 2 მაისს ზემოთ აღნიშნულ კანონში განხორციელდა ცვლილება და 125-ე მუხლის შენიშვნის მე-3 ნაწილი ჩამოყალიბდა შემდეგი რედაქციით: "„3. ჯარიმის ნებაყოფლობითი აღსრულებისათვის ამ კოდექსის 290-ე მუხლის პირველი ნაწილით განსაზღვრული ვადის გასვლის შემდეგ ამ მუხლით გათვალისწინებული სამართალდარღვევების ჩადენისათვის პირს დაერიცხება საურავი დაკისრებული ჯარიმის ორმაგი ოდენობით, მაგრამ არაუმეტეს 500 ლარისა, ხოლო 290-ე მუხლის 11 ნაწილით განსაზღვრულ ვადაში ჯარიმის ან საურავის გადაუხდელობისას ჯარიმა შეიცვლება სატრანსპორტო საშუალების მართვის უფლების 6 თვით შეჩერებით.“; ხოლო, ამავე მუხლის შენიშვნის მე-4-2 მუხლი, რომელიც პარკირების წესების დარღვევისათვის დაკისრებული 10 ლარიანი ჯარიმის დადგენილ ვადაში გადაუხდელობისათვის სამართალდამრღვევის მიმართ ითვალისწინებს საურავის დარიცხვას 150 ლარის ოდენობით, კვლავ დარჩა უცვლელი, რაც დისკრიმინაციულ პირობებში აყენებს სამართალდაღვევათა კოდექსის 125-ე მუხლთ გათვალისწინებული სამართალდარღვევების ჩამდენ სხვა პირებთან მიმართებაში. ნორმის კონსტიტუციასთან შესაბამისობაში მოყვანისათვის აუცილებელია მისი ფორმულირება იმგვარად, რომ უფრო მცირე მნიშვნელობის მქონე სამართალდარღვევის ჩამდენი პირის მიმართ არ განხორციელდეს დისკრიმინაცია. |
სარჩელით დაყენებული შუამდგომლობები
შუამდგომლობა სადავო ნორმის მოქმედების შეჩერების თაობაზე: არა
შუამდგომლობა პერსონალური მონაცემების დაფარვაზე: არა
შუამდგომლობა მოწმის/ექსპერტის/სპეციალისტის მოწვევაზე: არა
კანონმდებლობით გათვალისწინებული სხვა სახის შუამდგომლობა: არა