საქართველოს მოქალაქეები გოჩა თევდორაძე, ვაჟა ოთარაშვილი, ფრიდონ ინჯია და კახა კუკავა საქართველოს პარლამენტის წინააღმდეგ
დოკუმენტის ტიპი | კონსტიტუციური სარჩელი |
ნომერი | 859 |
ავტორ(ებ)ი | კახა კუკავა, ფრიდონ ინჯია, გოჩა თევდორაძე, ვაჟა ოთარაშვილი |
თარიღი | 2 დეკემბერი 2016 |
თქვენ არ ეცნობით სარჩელის სრულ ვერსიას. სრული ვერსიის სანახავად, გთხოვთ, ვერტიკალური მენიუდან ჩამოტვირთოთ სარჩელის დოკუმენტი
განმარტებები სადავო ნორმის არსებითად განსახილველად მიღებასთან დაკავშირებით
ა)კონსტიტუციური სარჩელი შედგენილია საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლოს მიერ დამტკიცებული სასარჩელო სააპლიკაციო ფორმის მიხედვით, ხელმოწერილია მოსარჩელის მიერ და სრულად შეესაბამება „საკონსტიტუციო სამართალწარმოების შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-16 მუხლის პირველი და მე-2 პუნქტებით დადგენილ მოთხოვნებს.
ბ)„საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლოს შესახებ“ საქართველოს ორგანული კანონის მე-40 მუხლის 1-ლი ნაწილით, კონსტიტუციური სარჩელი შედგენილია უფლებამოსილი სუბიექტის მიერ: პარლამენტის წევრობის კანდიდატების მიერ საარჩევნო ბლოკიდან „დავით თარხან-მოურავი, ირმა ინაშვილი, საქართველოს პატრიოტთა ალიანსი - გაერთიანებული ოპოზიცია“. ზ/ა პირები წარმოადგენდნენ ზ/ა საარჩევნო ბლოკის პროპორციული სიის N 7, 8, 9 და 10 კანდიდატებს.
გ) „საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლოს შესახებ“ საქართველოს ორგანული კანონისმე-19 მუხლის 1-ლი ნაწილის „ზ“ ქვეპუნქტით საქართველოს პარლამენტის წევრის უფლებამოსილების ცნობის საკითხი საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლოს განსჯადია.
დ) საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლოს არ უმსჯელია სადავო დადგენილების კონსტიტუციურობის საკითხთან დაკავშირებით.
ე) საქართველოს კონსტიტუციის 50-ე მუხლი წყვეტს საპარლამენტო მანდატების განაწილების წესს.
ვ) სარჩელის აღძვრისას არ დარღვეულა მისი შეტანის კანონით დადგენილი ვადა.
ზ) არ არსებობს ნორმატიული აქტების იერარქიაში უფრო მაღლა მდგომი ნორმატიული აქტი, რომლის კონსტიტუციურობაზე მსჯელობის გარეშე შეუძლებელია სადავო დადგენილების კონსტიტუციურობაზე სრულფასოვანი მსჯელობა.
ყოველივე ზემო აღნიშნულის გათვალისწინებით, არ არსებობს წინამდებარე კონსტიტუციური სარჩელის განსახილველად მიღებაზე უარის თქმის „საკონსტიტუციო სამართალწარმოების შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-18 მუხლით განსაზღვრული არცერთი საფუძველი.
მოთხოვნის არსი და დასაბუთება
მოთხოვნა: ა) „საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლოს შესახებ“ ორგანული კანონის 23-ე მუხლის მე-6 ნაწილის „დ“ ქვეპუნქტის თანახმად, ძალადაკარგულად იქნეს ცნობილი „საქართველოს პარლამენტის წევრთა უფლებამოსილების ცნობის შესახებ“ 2016 წლის 18 ნოემბრის N3-Iს საქართველოს პარლამენტის დადგენილება შემდეგ ნაწილებში:
ბ) შესაბამისად, გია ბენაშვილს, ენძელა მაჭავარიანს, გიორგი წერეთელს და აზერ სულეიმანოვს შეუწყდეთ პარლამენტის წევრობა; გ) ამავე კანონის 23-ე მუხლის მე-6 ნაწილის „ბ“ ქვეპუნქტის თანახმად მოხდეს მოსარჩელეების - კახა კუკავას, გოჩა თევდორაძის, ვაჟა ოთარაშვილის და ფრიდონ ინჯიას პარლამენტის წევრის უფლებამოსილების ცნობა. დასაბუთება: 2016 წლის 8 ოქტომბრის საქართველოს პარლამენტის არჩევნებზე ამომრჩევლის ხმათა 5%-ზე მეტი მიიღო სამმა სუბიექტმა: 1) „ქართული ოცნება - დემოკრატიული საქართველო“ – 48.68% (37 მანდატი); 2) „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა“ –27.11% (20 მანდატი); 3) „დავით თარხან-მოურავი, ირმა ინაშვილი, საქართველოს პატრიოტთა ალიანსი - გაერთიანებული ოპოზიცია“ – 5.01% (3 მანდატი). შესაბამისად, გაუნაწილებელი დარჩა 17 მანდატი. საქართველოსცენტრალურმა საარჩევნო კომისიამ გაუნაწილებელი საპარლამენტო მანდატები გაანაწილა საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსის“ 125-ე მუხლით დადგენილი წესით და „დავით თარხან-მოურავი, ირმა ინაშვილი, საქართველოს პატრიოტთა ალიანსი - გაერთიანებული ოპოზიციისთვის“ ფრაქციის შესაქმნელად საკმარისი მანდატების განაწილების შემდეგ დარჩენილი გაუნაწილებელი მანდატები, გადაანაწილა მხოლოდ „ერთიან ნაციონალურ მოძრაობასა“ და „ქართული ოცნება - დემოკრატიულ საქართველოზე“. შესაბამისად, სუბიექტებმა მიიღეს შემდეგი რაოდენობის მანდატები: 1) „ქართული ოცნება“: 37 + 7= 44 მანდატი; 2) „ნაციონალური მოძრაობა“ – 20 + 7 = 27 მანდატი; 3) „პატრიოტთა ალიანსი“ – 3 + 3 = 6 მანდატი. ცესკო-მ მანდატების განაწილებისას არ იხემძღვანელა საქართველოს კონსტიტუციის 50-ე მუხლის მე-2 პუნქტით დადგენილი წესით, რომელიც ადგენს რომ მანდატები უნდა გადანაწილდეს ყველა იმ სუბიექტზე, რომელმაც მიიღო ამომრჩევლის ხმათა 5%-ზე მეტი. ცესკო-ს რომ მანდატები გაენაწილებინა კონსტიტუციური პრინციპის დაცვით, „დავით თარხან-მოურავი, ირმა ინაშვილი, საქართველოს პატრიოტთა ალიანსი - გაერთიანებული ოპოზიცია“, ფრაქციის შესაქმნელად საკმარისი მანდატების მიღების შემდეგ, დარჩენილი გაუნაწილებელი 14 მანდატიდან მიიღებდა დამატებით 4 მანდატს და მივიღებდით შემდეგ სურათს: „ქართული ოცნება“: 37 (48,68%) + 5 = 42 მანდატი; „ნაციონალური მოძრაობა“: 20 (27,11%) + 5 = 25 მანდატი; „პატრიოტთა ალიანსი“: 3 (5,01%) + 3 (ფრაქციის შესაქმნელად საჭირო მანდატები) + 4 = 10 მანდატი ყოველივე აღნიშნულიდან გამომდინარე, ცენტრალურმა საარჩევნო კომისიამ საპარლამენტო მანდატები გაანაწილა კონსტიტუციით დადგენილი წესის დარღვევით, რის გამოც, ჩვენი - მოსარჩელეების ნაცვლად საპარლამენტო მანდატები მიიღეს „ქართული ოცნების“ საარჩევნო სიის 43-ე და 44-ე ნომრებმა (ენძელა მაჭავარიანმა და გია ბენაშვილმა) და „ნაციონალური მოძრაობის“ სიის 26-ე და 27-ე ნომრებმა (აზერ სულეიმანოვმა და გიორგი წერეთელმა) |
სარჩელით დაყენებული შუამდგომლობები
შუამდგომლობა სადავო ნორმის მოქმედების შეჩერების თაობაზე: არა
შუამდგომლობა პერსონალური მონაცემების დაფარვაზე: არა
შუამდგომლობა მოწმის/ექსპერტის/სპეციალისტის მოწვევაზე: არა
კანონმდებლობით გათვალისწინებული სხვა სახის შუამდგომლობა: არა